Hej hej hej hej alla fina som har ramlat in här.Ramla gärna runt här en stund, ni är så välkomna så. Headern är precis färskgjord och inte direkt ett mästerverk, men jag gillar energin så ni får stå ut med den ett tag! Ha dä bra grabbar

onsdag 14 december 2011

jag springer med bultande hjärta jag springer på taniga ben

kråkan är klumpig och kraxande svart 
om en stund är den alldeles död

Men flickan, hon springer för livet 
hos en skadskjuten fågel i famn 
hon springer mot trygghet och värme 
för det som är riktigt och sant



för hon vet att det är sant, det som pappa har sagt 
att finns det liv är det aldrig för sent


~


 mitt hopp är en skadsjuten kråka 
och jag är ett springande barn 
som tror det finns någon som kan hjälpa mig än 
som tror det finns nån som har svar

 jag springer med bultande hjärta 
jag springer på taniga ben 
jag bönar och ber, fast jag egentligen vet 
att det redan är alldeles för sent






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar