Hej hej hej hej alla fina som har ramlat in här.Ramla gärna runt här en stund, ni är så välkomna så. Headern är precis färskgjord och inte direkt ett mästerverk, men jag gillar energin så ni får stå ut med den ett tag! Ha dä bra grabbar

torsdag 13 oktober 2011

i den lek vi kallar livet

Hejhejhej församlingen. Idag får det bli ett snabbt inlägg.

Det var en bra dag idag.
Vi hade bara två lektioner och för första gången i något som man skulle kunna benämna som världs-fucking-historien så fattade jag faktiskt.  Börjar få grepp om passato prossimo och reflexiva verb och sånt, sen på företagsekonomin slängde jag inte boken i väggen (med förhoppning att träffa en eller annan trögfattad lärare av bara farten) utan kunde faktiskt jobba. Otroligt skön känsla.

Sen vare keeeeeeek. Ellen åt tre pannkakor och en macka på 35 sekunder cirkus. Det var en fröjd att se.
Vi andra tog det lite lugnare och emma och jag var tillomed kvar i skolan långt efter att vi hade slutat (11). Duktiga tjejer som vi är. Vi gick till stödstugan och jobbade lite matte,sen jobbade vi lite mer i klassrummet och jag gjorde nästan klart engelska-facebook-saken, började översätta mitt muntliga framträdande på italienskan och fixade med bildspelet till eu-temat. Gött som snus. JA TACK LISA SKRYT LITE MER NU VAVVAVAVA.


iallefall.

När cärro slutat så handlade vi varsitt budgetvatten,handlade varsin banan, växlade varsin 20:a till 5kronor och satte oss på tha buss.
Till tha hällabrottet. Där la vi oss i ett ascoolt dubbelsolarbås så man kunde ligga bredvid varandra och prata!
verkligen aaaaaaaaaasfränt.

 Dom puttiga men ack så underbart värmande och mysiga 20 minutrarna  gick fort som fäään. (jag la i fyra femmor och trodde jag skulle få typ 25 minuter, var visst inte så bra på det där med matte....)Vi pallade sen varsitt päpple och knallade hemåt.

Väl hemma i vretantorpan igen så lagade jag två kilo köttbullar och en matchande mängd pasta och ostsås.
Jag och min minsta syster smällde i oss det framför det mest legendariska scrubsavsnittet ever.



Nu sitter jag här,
har ont i magen igen men är nöjd och glad :) om än lite trött i skallen, men sånt är livet.

Ska krypa ner i mitt palats av mjuka saker nu med boondock saints på datorn och en kopp te i näven.
 dränka mina sorger och dräggla mig till sömns.
Istället för alkohol och gråt. alltså.

Låter som en bra plaaan för en bra kväll efter en bra daaaaaag.

brabrabrbabrababrabrbar
hejdå


PUSUSS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar